Dziś jest: Poniedziałek 05 czerwca 2023, imieniny: Walerii i Bonifacego
Czerwiec 2023 | >> | |||||
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Ni |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Zbywanie nieruchomości w drodze przetargów
Sposób załatwienia sprawy:
Nie jest wymagany wniosek.
Wymagane dokumenty:
Warunkiem dopuszczenia do przetargu jest wpłata wadium i spełnienie warunków podanych w ogłoszeniu o sprzedaży nieruchomości /ogłoszenie o przetargu lub ogłoszenie o rokowaniach/.
Opłaty:
Bez opłat.
Termin załatwienia sprawy:
Czas załatwiania spraw wynika z przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami i zależy od czynności jakie Gmina musi wykonać przygotowując nieruchomość do sprzedaży.
W przypadku gruntów wymagających określonego zagospodarowania sprzedaż może odbyć się w drodze przetargu pisemnego.
Tryb odwoławczy:
Skargę na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu uczestnik przetargu składa za pośrednictwem Wójta Gminy w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego lub doręczenia zaświadczenia o wyniku przetargu pisemnego. Wójt rozpatruje skargę w terminie 7-miu dni od daty jej otrzymania.
Jednostka odpowiedzialna :
Inspektor d/s Geodezji i Gospodarki Gruntami
pok. Nr 6, tel. (059) 8117215 wew. 34
Podstawa prawna:
1. Dział II, rozdział IV ustawy z dnia z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami / tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ze zmianami/,
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości /Dz. U. Nr 207, poz. 2108 ze zmianami/
Sprzedaż nieruchomości w formie bezprzetargowej
Sposób załatwienia sprawy:
Wniosek sporządzony własnoręcznie przez wnioskodawcę
Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Gminy
Opłaty:
Bez opłat.
Termin załatwienia sprawy:
Czas załatwiania spraw wynika z przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami i zależy od czynności jakie Gmina musi wykonać przygotowując nieruchomość do zbycia.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Dodatkowe informacje:
Sprzedaż nieruchomości w formie bezprzetargowej dotyczy:
1. Gruntów wydzierżawianych na okres 10 lat zabudowanych na podstawie pozwolenia na budowę.
2. Gruntów na poprawę warunków zagospodarowania już posiadanych nieruchomości.
3. Nieruchomości na rzecz użytkowników wieczystych
Jednostka odpowiedzialna :
Inspektor d/s Geodezji i Gospodarki Gruntami
pok. Nr 6, tel. (059) 8117215 wew. 34
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ze zmianami)
Wydzierżawianie gruntów stanowiących własność gminy
Wymagane dokumenty :
- Wniosek sporządzony własnoręcznie przez wnioskodawcę określający powierzchnię i położenie gruntu mającego być przedmiotem dzierżawy jak również jego przeznaczenie.
- Aktualna mapa z wykreśleniem planowanej dzierżawy , decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku planowanej zabudowy np. garaż, pawilon, parking.
Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Gminy
Termin i sposób załatwienia sprawy :
1. W przypadku wydzierżawienia gruntu po raz pierwszy okres załatwienia wniosku wynosi ok. 3 miesiące. Jest to okres potrzebny do skompletowania niezbędnych opinii, sporządzenia wykazów i wywieszenia na tablicy ogłoszeń, ogłoszenia w prasie, sporządzenia umowy dzierżawy.
2. O każdym przypadku przedłużenia terminu załatwienia wniosku z przyczyn niezależnych od urzędu, wnioskodawca jest informowany pisemnie wraz z podaniem przyczyny zwłoki oraz przewidywanego terminu załatwienia wniosku.
Jednostka odpowiedzialna :
Inspektor d/s Geodezji i Gospodarki gruntami
pok. Nr 6, tel. (059) 8117215 wew. 34
Podstawa prawna :
1. Ustawa z dnia z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ze zmianami),
2. Art.18 ust.2 pkt 9 lit.a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami).
Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu
na gruntach stanowiących własność gminy
Dotyczy :
1. Uaktualnienia naliczeń opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd w związku ze zbyciem prawa użytkowania wieczystego, umową darowizny, postanowieniem sądu i nabyciem prawa trwałego zarządu.
2. Aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu (działanie z urzędu na podstawie aktualnej wyceny wartości nieruchomości).
Wymagane dokumenty :
- Wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej (w związku z nabyciem / zbyciem nieruchomości gruntowej, w związku z nabyciem spadku),
- Dokumenty przenoszące nabyte prawo : akt notarialny , postanowienie Sądu.
Opłaty :
Od wniosków nie pobiera się opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Gminy, pok. Nr 12
Termin i sposób załatwienia sprawy :
Termin załatwienia wniosku – w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy :
Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tyt. trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Smołdzino w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, a od aktualizacji opłat rocznych przysługuje odwołanie bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku zgodnie z art.77 do art.81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2010r. Nr 102 poz. 651 z późn.zm.)
Jednostka odpowiedzialna :
Inspektor d/s Geodezji i Gospodarki Gruntami
pok. Nr 6, tel. (059) 8117215 wew. 34
Podstawa prawna :
Art.77 do art.81 oraz art.87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2010r. Nr 102 poz. 651 z późń. zm.).
Do pobrania:
Wniosek o zmianę naliczania opłaty rocznej
Zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości
Wymagane dokumenty :
1. Wniosek osoby lub osób (jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością) posiadających tytuł prawny do nieruchomości.
2. Dokument stwierdzający tytuł prawny nieruchomości.
3. Wypis z rejestru /katastru/ nieruchomości.
4. Projekty podziału nieruchomości sporządzone na aktualnej mapie przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wykonane przez uprawnioną jednostkę geodezyjną .
5. Opinię w formie postanowienia o zgodności podziału nieruchomości z planem miejscowym.
Opłaty :
Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Gminy, pok. Nr 12
Termin i sposób załatwienia sprawy :
Niezwłocznie lecz nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy :
Odwołanie od decyzji zatwierdzającej projekt podziału wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem Wójta Gminy Smołdzino w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.
Jednostka odpowiedzialna :
Inspektor d/s Geodezji i Gospodarki Gruntami
pok. Nr 6, tel. (059) 8117215 wew. 34
Podstawa prawna :
1. Dział III Rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 roku Nr 102, poz. 657 wraz ze zmianami);
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 268 poz. 2663).